Mycket bättre än vanliga naturkunskapslektioner!

96981-12996981-128

Jupp, som bilderna ovan förhoppningsvis visar, så var alltså min klass på etologilära på Kolmården idag. Spännande. Exciting.
Jag menar, vem har INTE undrat över hur många vargflocker det finns i Sverige?
Inte jag.

Dagens höjdpunkt var när jag fick gosa med någon slags vädursbock eller något. (Jag var tyvärr inte snabbtänkt nog att jag läste på skylten var det var för art, men gigantiska horn hade den iallafall...och skägg!)
Jag döpte han till Rune och stod och kliade honom ett bra tag. (Behöver jag ens säga att det är ganska typiskt mig att fastna för lite udda djur?!)

Sedan studerade jag och Kajsa den lilla gorillan Enzo i en timme. Sötare monkey får man leta efter!

Kommentarer
Postat av: Karin

Aa ;) Hur har du haft det då?

Postat av: Fanny

Hihi :D
jaarå, har du?
hehe roligt djur (A)

2008-05-12 @ 22:37:55
URL: http://kallaspinglan.blogg.se
Postat av: Beatrice

Jo, du har rätt där, till viss del. Jag är en sådan människa som aldrig kan ha för mycket pengar, tvärtom. Haha. Men det är klart.. Dem som har pengar ser det ju från en annan synvinkel. Man vill ju oftast ha det man inte har, eller det man inte kan få.



Vad mysigt att vara på kolmården nu :)

När det är så fint väder också!



Ta hand om dig!

2008-05-13 @ 09:35:41
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Lenita

haha, söta bilder ;)

2008-05-13 @ 09:41:10
URL: http://lenitajohansson.blogg.se/
Postat av: annso

ja tänker åka tebax å kidnappa enzo...men du får inte skvallra bälla för då får du fett me spö!

2008-05-16 @ 18:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback