En ofrivillig lucia.

Holy cow! (Jag börjar få slut på kraftutryck känner jag..gällande alla språk. Snart gör jag egna. Eller vänta, det gör jag ju redan?) Vill ni ha min dag? Okejdå.

Jag hade alltså en, EN lektion idag, och ändå kom jag hem med trebussen. Estetiskt verksamhet ja, huuh var det kommer gå! Läraren är typ värsta konstnären! Han klargjorde i detalj för oss hur han fick rita en skiss på någon mysko maskin åt några ryssar när han var femton..

...vilket osökt fick mig att tänka på vad jag gjorde för framsteg som femtonåring. Det var dock inget jag behövde reflektera särskilt länge över, det mest framstående måste väl ha varit den gången då jag, syrran, mamma och bröderna Lennartsson var på väg ner till Malmö för att besöka Pallasspelen, (dvs en quite stor friidrottstävling inomhus för att förtydliga lite) då jag på något strange vis lyckades kleta in mina handflator med tuggummi.
Och här snackar vi KLETA IN!

Efter ett något lågmält erkännande från min sida (ja, jag blev utskrattad..) så fick vi alltså svänga in på ett litet mysigt, flötigt matställe i osby-trakten. In sprang mamma (en aning chockad och full i skratt, skulle jag tro), tätt följd utav en fortfarande skamsen Bella (tredje person, you like it haa?) med händerna som en lucia..ofrivilligt alltså. Drog jag isär dom så bildades det såna där tunna fina 'klistertrådar' imellan. Efter ett litet högljutt tal med personalen på pommes-stället (som in sin tur gjorde att jag fick en heeel del konstiga blickar från folk som satt och åt) så lyckades min kära mor fixa en flaska diskmedel. Eeeh jahaaa, tänkte jag, men det funkade faktiskt. En kvart senare fanns det bara lite tuggummirester kvar vid nagelbanden. Ett framsteg? Oja, jag lär knappast göra om det!

Juste, det jag egentligen skulle berätta var att jag och Kajsa var på Ciao Bella idag, the moovie alltså. Den är ju som ämnad för mig, så det blev den. Gaaw var go' den var! Massa Ullevipictures och det gjorde mig inte mindre sugen på Finnkamp heller, som alltså är det som gäller för imorgon. (och Söndag) Shopping tackar vi inte heller nej till!

Nu är det godnatt. Och när jag säger godnatt så menar jag godnatt, på riktigt alltså. Jag skojar inte.
Ska bara krångla av mig pappas stoooora boomerangskjorta från 80-talet som jag provade lite tonight. Saaatani vad jag gillar den! Grön-vit-rutig, stor och rymlig och helt wunderbaaar till min gamla trotjänare skinnjackan.

See ya on monday dåva.
GODNATT!

yeah
en specialposé om jag får säga det själv ;D

Kommentarer
Postat av: Määts

Åhh, är nostalgiskt o minns min tid i när jag gick i Hp1 som det hette på den tiden o hade Peter i bild ^^ Vänta bara tills han berättar om den gången han höll på att drunkna i ett korallrev eller blev jagad av vildhundar i Austrailen... Visste du att det är han som målat det stora konstverkaet på väggen som är på Sevedegatan nästan nere vid Motorsport o Statoil?
Have a nice time in Göteborg också :D

Postat av: Jonnie

okej fullt upp hela helgen:P Finnkampen låter ju skit kul:D Faan lustigt att jag inte känner igen dig,Tycker att jag borde det:P Men du bor i vimmerby? Jag ska jobba åt en skogsfirma här i frödinge, och köra maskin:) ska ringa han nu!;) Ha d fint!

2007-09-08 @ 09:13:37
Postat av: Anna

Jag vill också se Ciao Bella!

2007-09-08 @ 13:27:38
URL: http://annarocks.blogg.se
Postat av: Jonnie

Jag vill också pröva det där med kletiga händer, det verkar roligt;) Hoppas du har haft en bra helg!

2007-09-09 @ 00:03:42
Postat av: Anonym

Gött bella ;) Min kompis storebror spelade in den filmen Ciao Bella :P

2007-09-09 @ 23:01:39
Postat av: Kajan

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XD
men assaaa, jag skojar inte när jag säger att jag garvar ihjäl mej :O (stina får svåra kramper oxå) (men det kanske lennart skiter i) (eller jag vet inte (A))

2007-09-10 @ 12:12:05
Postat av: Jonnie

Njaa borde vet jag inte, men det är lustigt att jag inte har sett dig bara:) Efter som vi är lika gamla:P Jaha du bor där du;) Var där och jobbade hela sommaren, såg till så du fick rent vatten;)
okej på vilket stall då? Ja den var spännande såg på den på tv:P Haha det lät jävligt roligt det där med tuggummit;) Ja det gick faktiskt bra:) men du går Samhäll va?:) Ha d Bra:)

2007-09-10 @ 16:32:55
Postat av: Määts

Johodu, Howling Pelle kan faktiskt va ond :O Säger man att all musik som gjordes på 90-talet är dålig så är man lite ond iallafall >.<

2007-09-10 @ 18:41:18
URL: http://1matsa.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback