Action vare'

Thank LORD att årets mest händelselösa weekend äntligen är över.
Ladies and gentlemen - nu kan det bara bli bättre! Redan nu så har jag typ 50 planer för veckan (inte för att jag kommer hinna med allt, men man kan ju alltid försöka?) och tiden känns så oerhört mycket värdefullare om man gör något vettigt av den! (dvs inte bara sitta i soffan och käka choklad och ha ångest över håret..som förövrigt jag numera är ganska nöjd med. GANSKA.)

Nu är det faktiskt så att enligt mig så börjar den officiella hösten den första oktober. (Som av en händelse råkar vara just..idag!) Hösten blir, precis som allt annat här i livet, preciiis vad man gör den till. Detta innebär ungefär att om man bestämmer sig för att få till den mest actionfyllda och mysigaste hösten ever, så kan man inte bara sitta och vänta på att något ska hända. (Tro mig, jag har testat ;D) Likaså det här med att ta sig an nya utmaningar med rätt inställning. Hur kul tror du det blir om du redan innan bestämt dig för att det kommer bli urtråkigt? Förmodligen utråkigt.

Men om man istället börjar att se på saker i vardagen som man i vanliga fall tar för givet, med nya ögon? Istället för att alltid stenglo på den där sura tanten som jämt blänger tillbaka..varför inte bara le en gång? Kanske tänka på vad hennes dagliga promenad egentligen betyder för dig? Eller, det där ljudet av väckarklockan som tickar innan man ska somna..det burrande ljudet från kylskåpet.. eller en sån enkel sak som hur maten smakar.. att verkligen leva som om varje dag vore den sista.

Nu låter jag som Di leva här, men struntsamma. Kanske har ni fattat min point, kanske inte. Jag har ju förstås bara mitt eget glamourösa liv att jämföra med. Och jag tänker göra det absolut bästa av situationen! ;D

Pussar och godnatt!
eran tillgivne (vet egentligen inte vad det betyder, men det låter artigt som tusan, visst? :D)
Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback