Höjden av lathet?

Oh, den första lördagen på typ fyra månader som min syster håller sig hemma och umgås med mig och pappa.
Låt mig förtydliga lite: vi umgås virtuellt.

Becca sitter i vardagsrummet  med sin snygging-laptop.
Jag sitter här i hallen och degar vid vår oldie..och panikskriver lite arbeten.
Pappa ligger i soffan och kollar på teve.

Vi är ganska lata. Jag och Becca sitter cirka fyra meter ifrån varandra, men med olika synvinklar.
Så vi tog ett snack över msn:

bella
säger:

brinner brasan?

Reebecca säger:

nu

Reebecca säger:

Aa

bella säger:

hur mycket då typ?

Reebecca säger:

massor

bella säger:

glöder det bara?

Reebecca säger:

nej

bella säger:

okejdå

Sen skulle jag precis gå och käka upp resterna av top notch-pajen jag och Kajsa gjorde igår. 
Tanken slog mig att Becca har två meter närmare till köket.

bella
säger:

kan du hämta pajen i mikron åt mig? snälla?

Reebecca säger:

haha noooot

bella säger:

men mina ben har somnat? *ser oskyldig ut*

Reebecca säger:

mina med

bella säger:

ajdå..kan du inte krypa?

Reebecca säger:
NEJ

Betyder detta att jag måste hasa mig ända bort till mikron alldeles på egen hand?!  (Här pratar vi om en sträcka på drygt 12 meter, kurva inräknad!) Huh, det är en hård värld vi lever i.


Kommentarer
Postat av: Egoina

haha :P

Postat av: Martin sjömansbloggen

Det är ju det! Men men, bara o vandra runt och se glad ut! Semester ju.

Kram på dig!

2007-11-04 @ 00:12:10
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Tiina

måste bara säga att jag avgudar din humor och ditt sätt att skriva på:)

2007-11-14 @ 23:48:19
URL: http://tiinapaananen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback