Lite frånvarande..

Efter närmare studier av mig själv så kan jag rapportera följande upptäckt:
Något händer med mig när jag läser. Framför allt spännande böcker. Kriminalromaner brukar alltid gå hem. Jag kan knappt lägga ifrån mig boken förrän jag vet exakt hur den slutar. (Detta har också medfört att jag, ett antal gånger, inte kunnat bärja mig från att läsa sistasidan trots att jag knappt hunnit halvvägs i boken... det förstör ju själva bokupplevelsen lite, men what the hell..)

Jag är inne i just en sådan period nu. Den där 'jag-läser-nonstop-hela-tiden-och-äter-bara-när-jag-måste'-perioden. Shit, jag hade nästan glömt bort hur underbart det kan vara att totalt låta sig svepas med av en bok. Är man en drömmare så är man. Just nu befinner jag mig mitt i en mordutredning, 'tvättstugemordet' någonstans i Sverige. Flickan med majblommorna heter boken, skriven av Karin Wahlberg. Och denna majblommeförsäljande flicka är nu spårlöst försvunnen. Mmmhm! Ska bara käka lite pommes och korv med pappsen och sen tänker jag ta reda på vad som egentligen hände. Sherlock, here I come!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för tipset om boken "När Lucy Sullivan skulle gifta sig", den är jättebra! :) haha, jag är en sån som ALLTID läser slutet innan, försöker sluta med det.. :$


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback