Watch out!

Då har jag passerat gränsen då, finally. Numera räknas även jag som en ansvarstagande och fullvuxen människa.
'Det kunde man inte tro den där dagen då du föddes, Gabriella.. du var lika stor som min underarm!'

Det fick mig genast att tänka på hur det hade sett ut om jag, arton år senare, fortfarande hade varit 49 cm lång? Förmodligen hade jag haft en enorm klädgarderob (vi har fruktansvärt mycket dockkläder!) och kunnat bada i handfatet. Dessutom skulle det inte heller finnas några motargument till varför jag INTE kan följa med mina kompisar som handbagage på diverse resor.  Höhö. Jag skulle i princip kunna resa jorden runt alldeles gratis!

Men nu blev det inte så. Jag är 178 cm lång, och även om jag skulle vilja så kommer jag aldrig mer kunna bada i handfatet. (Vilket mest är oerhört sorgligt eftersom jag älskar att bada, och mina päron skänkte vårt badkar till en fjording på sommarbete för typ...10 år sen..)

All-in på vuxenlivet nudå!
Tänkte börja med att gå ner och sno morgondagens chokladbit i min chokladkalender..

Kommentarer
Postat av: Anna

Heter du Gabriella egentligen!? :O Shit, visste inte!

Postat av: Lina

Ja visst är det världens bästa idé! Älskar att sätta mig och kolla på en och en halv timme bara Andra Avenyn, till mig! ;)

2007-12-14 @ 10:32:31
URL: http://linaveronica.blogg.se
Postat av: Egoina

haha ja.. tack. jag ska försöka förklara humlor.. men vad finns det för något roligt om dom?

2007-12-22 @ 22:17:18
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Anna

Lång tid sen du uppdaterade... :(

Hoppas du får en God jul iaf! :)

2007-12-23 @ 23:08:09
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback