Jag ger er min tisdagskväll.

Idag är det en seg dag. För att illustrera detta så tänkte jag berätta hur jag hade tänkt lägga upp kvällen.

- Låta mina hjärnceller få tänka ut en intervju med Carl Michael Bellman. Den mannen, den mannen. Lite svår att intervjua kanske ni tänker, men så handlar det ju bara om en fiktiv, icke verklig händelse.
- Dricka te och rena kroppen lite. Fast mest bara för att det är så förbaskat gott.
- Äta upp chokladkakan i skafferiet. (Pappa förklarade strängt, som den lärare han faktiskt är, att man endast fick ta EN ruta var, annars skulle den försvinna på dirren. Sen gick han mycket pedagogiskt och tog sex rutor sådär spontant, och ruinerade hela min blivande idé om ett slags belöningssystem bestående av chokladrutor. (Lite som i reklamen för marabou, you know) Eeeh jaa, jag var faktiskt seriös där.. ;D
- Diska, mest för att vara snäll och för att jag älskar doften av Yes gröna äpplen.. shit! Tryck upp den i parfymformat och ni har en köpare för decennier framöver!
- Keep the fire burning
, svårare än man tror att hålla brasan igång. Det går fem minuter och sen nästa gång jag kollar till om det brinner, så är det bara pyttelite glöd kvar. Antingen är det mitt tidsperspektiv eller veden det är fel på...eller tändstickorna.
- SOVA! Bara för att det inte finns något skönare... eller ja, bortsett från att topsa öronen då.

Idag har jag varit extremt duktig förresten. Nya dojjor på hästen (inte mitt verk dock, men väl mina pengar!), hittade den mystiskt försvunna koftan med den i sin tur oerhört värdefulla replayknappen i fickan.. så nu är det bara att traska iväg till JC och få den fastsydd igen ^^
Over and out!

vovve
Min ständigt återkommande fotomodell Thea, som gäspar.

Kommentarer
Postat av: Määts

Lade lite diskret märke till att du använde ordet dirren. Vi måste få fler att använda det så att det blir inne igen ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback