How to make a crossword on ya' ooown

Okejdå. Det är ungefär nu som jag har insett svårigheten med att göra ett korsord. Det tog typ 3 veckor innan jag förstod att det faktiskt är GANSKA TIDSKRÄVANDE att sitta och fläta ord också, och att varenda liten bokstav måste passa in.

Men nuuuu vet jag. Jag har börjat i ena hörnet nu, och trust my words - det här kommer bli ett av det knäppaste korsorden ever. Ett tag funderade jag på att försöka göra egna ord av de ordkombinationer som dök upp när jag tappert satt och flätade ihop det hela (waaah, det låter som jag hade värsta flätningsverksamheten med såna där korgar och stolar och grejer - det handlar fortfarande bara om ord) typ, daav och kng och liknande, men efter en inre diskussion med mig själv (väldigt djup och sådär) så beslutade jag mig för att det var lite för tillkrånglat.

Så istället har jag använt mig av vanliga, mainstream-ord, och nästa gång ska jag se till att inte vara sjuk när vi blir tilldelade arbetsuppgifterna inför tidningen ;D

Hade en kanonhelg förresten, ibland kan även sömnbrist, och att se på samma film 2½ gånger vara uppskattat ;)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback