The Hangmattsyndrome

Semester. På svenska alltså. (Semester på engelskan är ju typ tvärtom, alltså termin. Om jag inte minns helt fel så är vacation semester på engelska. Så det gäller att vara tydlig med vilket semester we discuss, liksom)

Okej nu till dit jag ville komma - semester (den svenska betydelsen fortfarande, fellas!) är för mig förknippat med softning till max.  Hängmattesyndromet. Synd att jag inte äger någon hängmatta dock. (Det egentliga problemet ligger väl antagligen i att vi inte har två träd som står så pass nära varandra som två hängmatteträd borde, om ni förstår vad jag menar. Ja, detta faktum har jag ältat ända sedan mitten av fyran)

Hängmatteträd, våningsäng och flaggstång förresten. Det var de tre sakerna som präglade mitt liv de första tio åren. The Things. De magiska tre grejerna som skulle göra mig till världens lyckligaste. Alright, en ponny också, fast den önsketanken kom nog någon gång runt 1998, när man började få in vanan att bläddra i Hästfynd och drömma sig bort. Bittra tider, jag fick inte något av detta. (Joo, en ponny förstås, men den var liksom inte inräknad i de Tre Tingen)

Så om nu någon framtida presentköpare av något slag (Det är ju ändå 4 månader kvar...) skulle råka läsa detta - tomtenisse, mamma, mormor, någon kusin eller dylikt - HÄNGMATTA TACK! Och två japanska miniträd att fästa den i.  Mihi! (Flaggstången kan vi hoppa över. Våningsängen tar vi next year)

Nu har jag suttit med en spänningsroman i knät hela kvällen, dags att tänka på slutriffet. Over n' out!

ida
Genomsöta islänningen Ida i hagen idag :)

Kommentarer
Postat av: amelie

haha charmig bild!

Postat av: Anna

Jag vill också ha en hängmatta! Skitmysigt.. Våningsäng är tråk :P

2007-07-13 @ 12:23:36
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback