VM-tider och barnvaktstips.

Det har varit en blåsig saturdaaay. (Förövrigt har jag namnsdag nu igen, och det är inget jag bara säger för att få uppmärksamhet om ni tror det..*ler lite nervöst*) 

Inledde lite lätt med ett jobbpass (där kaffet helt klart var höjdpunkten, nu KRÄVER jag att pappa bär in espressomaskinen vi har i garaget!) därefter hem till the house igen, där jag rätt snart infann mig i tevesoffan, tillsammans med rostat bröd, te och friidrotts-VM på teven. Pappa envisades med att klippa gräset, så jag sprang ut med skyltar för att uppdatera han om Carros kulresultat (Jag svär, jag HAR inget liv!) KUL liksom! När vi ändå är inne på ämnet så kan jag väl säga jag nästan hade glömt bort hur underbart friidrott verkligen ääär! Liksom, hur i hela friden kunde jag sluta?!

Allting har ju dock ett slut, även sjukamp.. iallafall efter första dagen. Efter 200 metersloppet så begav jag mig upp mot rummet, städade och rensade min garderob (Kan förövrigt konstatera att jag kommer sluta som den där kvinnan på Lyxfällan som inte hade slängt något på 16 år... herreguuud! Det känns så sjukt omoraliskt att bara slänga kläder... liksom, vem vet när jag behöver min 'två-storlekar-för-liten-men-ack-så-fina'-tigertröja? nej men DEN kan jag ju inte slänga...)

Därefter somnade jag på sängen, trött som en knubbsäl, och vaknade av det konstiga scenariot att jag låg och tänkte på Kiefer Sutherland. Och då har jag aldrig sett ett helt avsnitt av 24.

Hur som helst, nu har jag kommit hem ifrån en halv kväll som medbarnvakt till två gulliga killar. Förövrigt första gången jag sitter barnvakt, därav min oerfarenhet ..ja, ni förstår snart varför.

(Vi sitter framför teven och jag zappar igenom kanalerna, och säger till den äldste killen att det är speedway på svt24, eftersom han är helt galen i motorsport..)
- Kolla här då Johan, SPEEDWAY!
- Jag vill kolla på speedwaaay!
- Nejmen.. assåå... det är säkert slut nu! Vi kollar på Shrek istället..okej?
- NEJ SPEEDWAY!
- Nej! Vi kollar på Shrek nu! Vi har redan bestämt det..

Slutsats: Om du redan bestämt dig för att stirra på ett grönt träsktroll i 2 timmar, så försök undvika att visa motorsport för fyraåringar som tycker att gröna killar med trumpetsvampar till öron är överskattade. Bara ett tips liksom.

Det var det det. Nu ska jag sova, can hardly wait!


Kommentarer
Postat av: Anna

Svar; haha! :D men jaså! vad skönt med sista året! :D jag längtar jättemycket till gymnasiet alltså... ! jo, jag är väl lite gladare, men min förkylning håller i sig :( hoppas du mår bra också! jo, jag har msn, jag addar dig :D kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback