Nu är det KRIG!

Jag borde vara glad, för den här dagen har varit outstanding från första början. Vackert weather, jobbet gick som på räls, solen var soooolig (gjorde mig dock inte brun, utan mörkgul.. och jag ser ut som en kissfläck, yeah!)och jag trampade INTE på den stora bruna skogsnigeln (ehm.. eller var det en mördarsnigel?) som låg i gräset precis där jag skulle sätta min högra fot. Puuh, jag hann parera!

Men runt 17:00 hände något. Min två år och två månader yngre syster, som lystrar till smeknamnet Becca kom insläntrandes genom vår massiva ytterdörr. (Tvådörrars, så vi kan nääästan köra in en smartcar in i hallen - det ni!)
Hon hade sovit borta, och hennes väska var helt överfylld. Jag (som ju är storasyster och faktiskt har en relativ koll över min syrra - vilket hon i sin tur inte har så stor koll på, men sssch!) förstod ganska snart att hon förmooodligen hade 'lånat' lite grejer från mig, för att fylla upp väskan liksom. (Det har hänt en sisådär femtio gånger tidigare i världshistorien) Givetvis blir jag inte förvånad när jag hittar min svarta ballongklänning från H&M bland hennes väska. Men sedan börjar det gå utför. Min randiga klänning från skolavslutningen, min nya svarta tunika från gina, mitt vita linne med tryck ifrån H&M... huuuuuur hamnade dom i hennes packning?

Aarg som ett bi rusar jag upp till hennes rum, och försöker dra fram en förklaring ur denna människas kropp. Mission failed. Hon hävdar att hon inte alls har tagit något, trots att jag har hela famnen full med 'stöldgods'.
Alright, jag må vara osmart när det gäller matte, siffror och sånt stuff men när folk förmedlar osanningar rakt framför facet, dåååå är hjärnan med!

Sen går jag ut med hunden. Tar mina ballerinaskor med klack och trampar ilsket sönder varenda körsbärskärna som ligger på asfalten. Visst borde man ha hänglås på sin wardrobe?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vet vad du utsätts för! Jag har också systrar, en hel del kanske (tre st), och det brukar bli sådär...

Postat av: Kajsa^^

Hahaha! men gumman, det är varje lillasysters roll att snå kläder från det äldre syskonet..jag sköter den arbetsuppgiften någorlunda bra^^ men det verkar som om becca är snäppet vassare! speciellt när det gäller att blåneka ;)

2007-08-01 @ 23:08:21
Postat av: Bella

Kajsa: Men det är skillnad, du gör det med stil liksom! Becca kör på som en ångvält och hoppas på att jag har skygglappar ^^ Grattis på namnsdagen igen älskling! <3

2007-08-02 @ 14:22:46
URL: http://brutalabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback